Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Autó, Motor képes leírás - Hírek.tlap.hu
részletek »

Autó, Motor - Hírek.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: hirek.tlap.hu » Autó, Motor
Keresés
Találatok száma - 20 db
a5

a5

Az A5.hu Magyarország egyik legrégebbi és leglátogatottabb online autós-motoros és Forma-1 oldala. Mint szakportál mindig is tartottuk magunkat azon meggyőződésünkhöz, miszerint bulvárosodás nélkül is lehet látogatott, szakmailag igényes, mégis érdekes híreket, írásokat közöni. Az A5.hu ezért nagy hangsúlyt fektet tesztjei, kommentárjai, kritikái szakszerű, könnyen érthető, mégis egyedi hangvételére. Autót vásárló olvasóink négy elemből álló adatbázisunk előnyeit is ki tudják használni. Autótesztből, töréstesztből, és képgalériából is hatalmas adatbázis áll rendelkezésre.

Autó stílus

Autó stílus

Elsőként egy francia mérnök, Nicolas Joseph Cugnot-nak sikerült gőzhajtású járművet készítenie. Mivel ő tüzérségi katonatisztként szolgált, azt kellett megoldania, hogy a nehéz ágyúkat gyorsabban lehessen szállítani. Ehhez alapként kemény fából hatalmas, háromkerekű szerkezetet épített. Az első kerék elé óriási gőzüstöt helyezett fel. A gőz sistergéssel és fújtatással meghajtotta a járművet. Azonban az üstöt hevítő tüzet folyamatosan táplálni kellett, ezért egy fűtőembernek kellett ott állnia. Amikor Cugnot 1771-ben szerette volna bemutatni új találmányát, a gőzautó elszabadult és ledöntött egy falat. Ez volt a történelem első közúti balesete, amelyet gépi hajtású jármű okozott. Mivel a belső égésű motor még ismeretlen volt, a gépek világát a gőz uralta. Ám egy idő után hatalmas lökést adtak a mechanizálás és az iparosodás fejlődésének az új, nagy teljesítményű gőzgépek, amelyeket a skót származású James Watt (1736-1819) fejlesztett ki.

Auto2

Auto2

Több mint két éve említették először a Ferrarinál, hogy hibrid megoldásokban gondolkoznak, vagy legalábbis nem vetik el azokat. Ezt követte a napokban Luca Di Montezemolo kijelentése, aki a 2010-es Genfi Autószalonra hibrid 599-es Ferrarit ígért. Persze nem kell rögtön akkumulátoros városi csettegőre gondolni, ez esetben a hibrid nagyjából annyit jelent, hogy az autó megkapja a Forma1-ből eredő kers rendszert, valamint egy start-stop elektronikát. Ezekkel a trükkökkel az 599-es 32,7 literes városi átlagfogyasztása 22,9 literre fog mérséklődni. Erre szokták mondani, hogy: Mindjárt más!

Autogear

Autogear

Az autó (elnevezése az automobile rövidítése, a görög auto: ön és a latin mobilis: mozgás szavakból) egy olyan jármű amely képes annyira önálló mozgásra, nem egy másik jármű vagy állat mozgatja. Vagy hétköznapi jelentésében az autó a gépkocsi, egy kereken guruló saját motorja által hajtott személyjármű. A legtöbb meghatározás olyan szabályszerűségekkel írja le mint elsősorban aszfaltútra tervezték, 1-8 utast szállíthat, jellemzően négy kerékkel rendelkezik, és felépítése a személyszállításra jobban alkalmassá teszi mint áruszállításra.[1] Mindazon által a leírások pontossága nem tökéletes, a eltérő feladatokra létre hozott számos különböző gépkocsi típus miatt.

AutoMobil

AutoMobil

Exkluzív autó motor magazin: Friss hírek, aktualitások, autós tesztek, videók, rádió adások, motor rovat, jármű különlegességek, játék kéthetente értékes nyereményekkel! 2010-ben indult autós portál magasra teszi a mércét: igényes megjelenés és design mögött szakmailag profi tartalom. Az automobil főszerkesztője Istenes László a Magyar Televízió és a Klubrádió szerkesztő műsorvezetője. AutoMobil - Mert minden mozgásban van!

Hirdetés
Autós hírek ínyenceknek

Autós hírek ínyenceknek

Szemezgetés a nagy márkák újdonságaiból. Oldalunkon ízelítőt nyerhet a piacon lévő, vagy a közeli jövőben megjelenő autóújításokból. Felejtse el rohanó világunk hétköznapjait, lazítson egy kicsit és gyönyörködjön a jövő mérnöki csodáiban.

Autóvilág

Autóvilág

A lehetőség, hogy kisebb gőzgépeket alkalmazzanak az utcai közlekedéshez, nem hagyta nyugodni a feltalálókat. így 1803-ban az angol származású Richard Trevithick (1771-1833) már egy olyan gőzmobilt épített, amelyet Londonban sikerrel használtak személyszállításra. Ez egy háromkerekű, hétszemélyes omnibusz volt. 1830-ban már csaknem száz ilyen gőzzel hajtott jármű közlekedett Angliában, és egy évvel később megnyitották az első gőzbusz-járatot. Bolyai Farkas Marosvásárhelyt ebben az időszakban mutatta be gőzautóját. A londoniak egyébiránt olyan borzalmasnak tartották ezeket a az utcai gőzjárműveket, hogy rövid időn belül bevezették a "vörös zászló törvényét", amely a világ első közúti szabálya volt. Angliában 1865-től 1896-ig volt érvényben, s előírta, hogy a gőzautók előtt ötven méterrel nappal vörös zászlót, éjszaka pedig vörös lámpát kell vinnie valakinek. Az emberek ezért inkább a biztonságosabb vasúton utaztak.

DuEn Rally

DuEn Rally

Amikor a svájci származású Isaac de Rivaz (1752-1829) 1804-ben készített járművével jó egy métert haladt előre. Ezzel egy új technikai korszakot nyitott meg. Ugyanis a mai autómotor ősatyját hozta mozgásba. Rivaz a gőz helyett éghető gázokkal kísérletezett. Egy hengerben, amit egy szokványos kézikocsihoz rögzített, meggyújtotta az ott tárolt folyadékot. Az égés erejét egy dugattyún át elvezette. 1807. január 30-án Rivaz elnyerte "az éghető gáz vagy más anyagok robbanásának felhasználásából nyert motorerőért" szabadalmat. Fél évszázaddal később a belga feltaláló, Jean Joseph Lenoir (1822-1900) hosszasan dolgozott Rivaz találmányán, és ennek eredményeként 1860-ban szabadalmaztatta éghető gázzal működő motorját. A magyar királyi ipari és kereskedelmi miniszter 1876-os szabadalmi okirata szerint Wessely György "kocsit talált fel Colonet néven, amely lovak segélye nélkül hajtható".

F1 hirek

F1 hirek

A Formula-1 (rövidítve: F1, magyarul rendszerint Forma-1) az autóversenyek legmagasabb kategóriája, szabályait a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) határozza meg. A Formula-1-es világbajnokságban nyitott karosszériájú, együléses, atmoszferikus nyomáson működő belső égésű motor által hajtott autók vehetnek részt. A versenysorozat több állomásból, Grand Prix-ből (Nagydíjból) áll, melyeket szilárd burkolatú, erre a célra kialakított zárt, vagy városi pályákon rendeznek. Az eredmények alapján évente két világbajnokot avatnak, egy egyénit és egy konstruktőrit (csapat-világbajnokság). A versenyeket több millióan nézik televízión, a világ több mint kétszáz országában.

Hirdetés
F1 világ

F1 világ

Az első Formula-1-es világbajnokságot 1950-ben rendezték, idén a 61. szezont fogják futni. A Formula-1 történelmi központja Európa, ahonnan a dohányreklámok tilalma, valamint a feltörekvő ázsiai országok gazdasági nyomása miatt kezd kiszorulni. Ma már a világ számos pontján tartanak Formula-1-es nagydíjat, többek között Malajziában, Kínában, Bahreinben, Törökországban és Szingapúrban. 2009-ben tizenhét versenyt rendeznek, ebből nyolcat Európán kívül. 1986 óta 23 alkalommal rendezték meg a Formula-1 Magyar Nagydíjat, a versenysorozat eddigi egyetlen futamát, amelyet volt szocialista országban rendeztek. Az autók a több mint 750 lóerős, 18 000 percenkénti fordulatra korlátozott V8-as, 2,4 literes motorok segítségével gyakran elérik a 300 km/órás sebességet, egyes kanyarokban 5 g-s erő is nehezülhet a versenyzőkre. A sportágban számos technikai újítás jelent meg története során. Az autókban a motor teljesítménye mellett sokat fejlődött az elektronika, az aerodinamika, a felfüggesztés és a gumiabroncsok.

Gyorsasági Gokart Magazin

Gyorsasági Gokart Magazin

Kovalainen karrierje, mint sok más autóversenyzónek, a gokartozással kezdődött, 1991-ben. 2000-ig a gokartnál maradt. Pályafutása során a legjobb helyezése két második helyezés volt a Finn Formula A-ban 1999-ben és 2000-ben. Skandináv bajnok is lett és megnyerte az Elf Masters-t a 2000. évben. Az Év Finn Versenyzőjének választották.

Motogp hírek

Motogp hírek

A Gyorsaságimotoros-világbajnokság, ismertebb nevén MotoGP a motorkerékpársport legmagasabb osztálya, szabályait az FIM határozza meg. Hasonló sorozat a Superbike Világbajnokság és a Supersport Világbajnokság. 1949 óta minden évben megrendezik. A versenysorozatban jelenleg három kategória található, 125 cm3, 250 cm3, és a MotoGP. A 125 cm3 világbajnoki címvédője a francia Mike Di Meglio, a 250 cm3-é Marco Simoncelli, a MotoGP-é pedig Valentino Rossi.

Motor sport

Motor sport

Motorkerékpár (hagyományos becenevén motorbicikli vagy egyszerűen motor), egynyomtávú, kétkerekű motoros közlekedési eszköz. Különböző célokra - így pl. hosszútávú utazásra, sűrű városi forgalomra, cirkálásra, versenyzésre és terepre - eltérő modellek alkalmasak. A világ számos pontján a motorozás a közlekedés legmegfizethetőbb formája, a motor a leghétköznapibb motorizált közlekedési eszköz.[1][2] Világszerte kb. 200 millió darab van használatban[3] beleértve a mopedeket, a robogókat és más géperővel hajtott két- és háromkerekűeket.

Motoros hírek ínyenceknek

Motoros hírek ínyenceknek

Szemezgetés a nagy márkák újdonságaiból. Oldalunkon ízelítőt nyerhet a piacon lévő, vagy a közeli jövőben megjelenő motorújításokból. Felejtse el rohanó világunk hétköznapjait, lazítson egy kicsit és gyönyörködjön a jövő mérnöki csodáiban.

Motorrevü

Motorrevü

Az első motorkerékpárt a német Gottlieb Daimler és Wilhelm Maybach tervezte és építette 1885-ben Bad Cannstattban (1905-től Stuttgart egyik kerülete). Egyúttal ez volt az első belső égésű motorral hajtott jármű a világon. Járművüket Reitwagennek nevezték ("reiten" jelentése németül "lovagolni").

Onroad

Onroad

Az Onroad.hu 2007 tavasza óta üzemel. Korábban nyomtatott autós-motoros lapnál publikáló újságírók szerkesztik. Oldalunk elsősorban az utcai átlagmotoros, leendő motorvásárló és motorok iránt érdeklődők számára kínálja tartalmát. Oldalunk egyik alappillére a szakértő, objektív járműtesztek közlése, amelyeket az átlagos motorvásárlók (azaz a többség) számára írunk, elsősorban az utcai használat vizsgálatával és szempontjából. Emellett túraleírások, vezetéstechnikai írások és számos érdekes cikken túlmenően, a motorozás, a motoripar híreit közöljük nem csak hazánkból de a nagyvilágból is. Igyekszünk tartalmunkat színesíteni, szórakoztató jellegű hírek, képek, videók közlésével.

Testcar

Testcar

Motorkerékpároknak három féle stabilitási problémájuk lehet: - Az eldőlés jól ismert jelenség alacsony sebességeknél, és könnyű elkerülni egy kicsit gyorsabb sebességgel. - A remegés (AVI file) az első kerék magas frekvenciájú (7-9 Hz) oszcillációja. Gyakran viszonylag veszélytelen, de idegesítő. Ez mérsékelt sebességeknél jelenhet meg. - A lengés (AVI file) a teljes jármű alacsony frekvenciájú (2-3 Hz) oszcillációja. Nagyobb sebességeknél instabillá válhat végzetes következményekkel.

Tuti menü